Virtuaalitodellisuus tarjoaa markkinoijille uusia mahdollisuuksia

600pxVRkuva

OSG Viestintä toteutti Samsungille VR-tekniikkaa koskevan kyselyn marraskuisen Slush-tapahtuman yhteydessä. Virtuaalitodellisuuden teknologioita ja niiden tulevaisuutta koskeneeseen kyselyyn vastasi noin 400 Slushiin osallistunutta startup-yritystä Suomesta ja maailmalta.

Samsungin ja Oculuksen kehittämät Gear VR:t ovat ensimmäiset Suomessa myytävät virtuaalilasit. Vaikka virtuaalitodellisuutta hyödyntäviä laitteita on toistaiseksi markkinoilla vähän, yli puolet kyselytutkimukseen vastanneista yrityksistä uskoo hyödyntävänsä VR:ää tulevaisuudessa.

Virtuaalitodellisuudesta löytyy myös tulevaisuuden markkinointipotentiaalia. 52 % vastaajista uskoi käyttävänsä virtuaaliteknologiaa yrityksensä markkinoinnissa lähitulevaisuudessa. 87 % vastaajista puolestaan kertoi olevansa itse valmiita tekemään ostopäätöksen VR-todellisuudessa koettuihin elämyksiin perustuen.

– Toteutamme kyselytutkimuksia usein, sillä tutkimuksista saatavaa tietoa pystytään hyödyntämään laajasti niin PR-työssä kuin asiakasyrityksen myyntityössä. Julkaisemamme tutkimustiedote sai laajasti näkyvyyttä talous-, markkinointi-, teknologia ja yleismedioissa, kertoo viestintäkonsultti Lasse Pulkkinen OSG Viestinnästä.

Haluatko tietää lisää? Ota yhteyttä Lasse Pulkkiseen, lasse.pulkkinen@osg.fi

Takaisin etusivulle